Qualitat

Un sistema de gestió de qualitat és la forma  de dirigir i controlar totes les activitats segons la ISO 9000 que és una família de normes relacionades amb els sistemes de gestió de la qualitat, elaborades per l'Organisme Internacional d'Organització, més conegut com ISO.

Que el nostre col•legi tinga implantat un sistema de gestió de la qualitat, només vol dir que esta institució gestiona els servicis educatius i pastorals d'una forma ordenada, planificada i controlada.

El procés s'inicia en 1998 després que en el Capítol General, els escolapis es proposaren com a objectiu controlar la qualitat total per mitjà de contrastos i avaluacions periòdiques.

Al començament de 2000 es creen els Equips de Coordinadors i es procedix a Elaborar un Pla Estratègic que més tard desenvoluparà.

Què es pretén? Promoure el desenvolupament del Ministeri Educatiu de les Escoles Pies, conéixer la qualitat de l'obra educativa i oferir orientacions i propostes per a este objectiu en els nostres Centres.

Educadors, alumnes, exalumnes, PPFF i P. A. S. van ser convocats per a conéixer la seua percepció sobre el quefer educatiu de la institució. De la reflexió col•legiada es van planificar reunions per a identificar fortaleses i debilitats en el desenvolupament del procés educatiu.

I així al juny del 2004 BVQI, Bureau Veritas, va certificar, en el seu auditoria, que el Sistema de Gestió de Qualitat del centre que aplica, a la prestació de servicis educatius per a l'ensenyança reglada en els nivells d'educació infantil, educació primària i secundària obligatòria i batxillerat, estava implantat segons la ISO 9001:2000.

Des de llavors es continuen realitzant auditories internes i externes que garantixen el seguiment d'eixa certificació.

Este sistema ens ha permés desenvolupar uns plans de millora augmentant la qualitat de l'oferta educativa i pastoral del nostre centre. Com per exemple:

•    Adaptació del centre a les noves tecnologies.
  •    Acció Docent en l'Aula
  •    Atenció a la diversitat