Colegio Escolapios Algemesí

INNOVACIÓ EDUCATIVA

INNOVACIÓ... PER QUÈ ÉS IMPORTANT PER A NOSALTRES?

Innovar és fer les coses diferents, buscar nous camins per a arribar a allò que volem: la formació integral dels nostres alumnes. És una forma d'entendre l'educació que ens fica en moviment i constant recerca.

FORMACIÓ CONTÍNUA DEL CLAUSTRE

Fruit d'aquesta recerca el nostre claustre busca formar-se constantment de forma personal, però també com a equip, buscant els millors formadors i les últimes tendències en educació.

NOVES TECNOLOGIES

Apostem per implementar les noves tecnologies al treball diari per tal de dinamitzar, motivar i estar connectats a la realitat d'aquesta generació. Hem introduït Google Suite for Education en el nostre dia a dia, i hem adquirit CHROMEBOOKS per a facilitar als alumnes l'accés a aquestes ferramentes.

GRANS PROJECTES RECONEGUTS COM A INNOVADORS PER LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ

Al centre portem a terme un projecte per trimestre que afecta a tot el centre, des d’Infantil 3 anys fins a 4t ESO. A més a més cada curs impulsa els seus propis projectes per treballar competencialment i de forma interdisciplinar amb els alumnes.

Els projectes que afecten a tot el centre i han estats reconeguts per la Conselleria d’Educació, a més de ser presentats en jornades i concursos d'innovació, són:

• Clean Nature Day: És un projecte d’Aprenentatge Servei que facilita als nostres alumnes conèixer de primera mà com és el seu entorn més immediat i els donem ferramentes per a que tinguen cura d’ell ja que presten un servei a la comunitat fent tasques de neteja, replantació de plantes autòctones… Aquest projecte es porta a terme amb l’ajuda de l’Ajuntament d’Algemesí i amb la col·laboració de diverses entitats del poble.
  • La Falla Escolar: És un projecte que permet a l’alumne desenvolupar moltes competències, ja que el deixa fer, el deixa crear i l'ajuda a enfrontar-se en la complexitat i passió d'un gran projecte amb una repercussió sociocultural molt important.
  • Musical: Aquest projecte impulsa i fomenta el gust per la música, dansa i interpretació, que moltes vegades es veuen reduïdes en l’àmbit escolar, i permet desenvolupar aspectes importants en el creixement integral de l’alumne.

INNOVAR CELEBRANT L'APRENENTATGE

A l’escola celebrem tres festes de l’aprenentatge al llarg del curs escolar, una per trimestre. Les antigues reunions de pares on es lliuraven les notes s’han convertit en festes on els propis alumnes conten a les seues famílies tot allò que han après. Es senten els protagonistes perquè ho son, i es produeix un reforç emocional que fixa allò aprés, els impulsa a nous aprenentatges i els motiva a continuar aprenent.